وبلاگ

کامل ترین راهنمای خرید پمپ کولر آبی

پمپ، یکی از مهم‌ترین اجزای کولر آبی محسوب می‌شود. از‌این‌رو، باید در هنگام خرید پمپ آب، کیفیت آن در نظر گرفته شود. راهنمای خرید پمپ کولر آبی، می‌تواند شما را در داشتن انتخابی مناسب کمک کند. با این کار می‌توانید از کیفیت و عملکرد این تجهیزات اطمینان حاصل کنید.

 

گروه صنعتی تلمبه موتور غرب، ارائه دهنده کلیه تجهیزات و خدمات آبرسانی

برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

 

پمپ آب کولر آبی چیست و چه کاربردی دارد؟

طراحی پمپ آب کولر‌های آبی، شباهت بسیار زیادی به پمپ آب ساختمان دارد؛ اما تفاوت آن‌ها در ابعادشان است. پمپ آب کولر‌های آبی، نسبت به پمپ آب ساختمان‌ها ابعاد کوچکتری دارند. این تجهیزات، دارای 2 بخش الکتریکی و مکانیکی هستند. این پمپ‌ها به‌طور معمول دارای موتور‌های تک فاز هستند و در جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. یکی از نکات مهم راهنمای خرید پمپ کولر آبی، جنس و عملکرد این تجهیزات است.

از‌آن‌جایی که، این قطعه یکی از اساسی‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده کولر آبی است؛ عملکرد آن از اهمیت بالایی برخوردار است.  هنگامی که آب مورد‌نیاز در تشتک تامین شود، پمپ آبی وظیفه مکش را بر‌عهده خواهد داشت. این قطعه شروع به مکش آب کرده و آن را بر‌ روی توزیع‌کننده‌های آب می‌پاشد. با این کار، پوشال‌ها خیس شده و زمینه تولید باد خنک را ایجاد می‌کنند.

نکات مهم در خرید پمپ کولر آبی

 

پمپ کولر نارنجی رنگ

راهنمای خرید پمپ کولر آبی

 

بدون‌شک، عملکرد نا‌درست پمپ آب می‌تواند موجب کاهش راندمان کولر شود؛ حتی در برخی از مواقع می‌تواند موجب سوختن موتور نیز شود. از‌این‌رو، توجه به راهنمای خرید پمپ کولر آبی بسیار مهم خواهد بود. با رعایت این نکات در هنگام خرید پمپ، می‌توانید یک محصول اورجینال، با‌دوام و با‌کیفیت تهیه کنید. توجه به این عوامل، موجب افزایش طول عمر و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

مناسب بودن قدرت پمپ آب کولر

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در لیست راهنمای خرید پمپ کولر آبی، قدرت محصول است. از‌آن‌جایی که، یکی از چالش‌ها و مشکلات جدی افراد در طول تابستان هوای بسیار گرم است؛ کولر باید بتواند باد‌های بسیار خنک ایجاد کند. به این منظور، استفاده از پمپ‌های قدرتمند الزامی است.

نکته قابل‌توجه این است که هر‌چه قدرت پمپ بیشتر باشد، قدرت مکش و پاشیدن آب بر‌ روی پوشال‌ها بیشتر خواهد بود. برای تشخیص قدرت این تجهیزات باید به تعداد پره‌های آن‌ها توجه کنید. با افزایش تعداد پره‌ها، قدرت پمپ افزایش می‌یابد.

مناسب بودن عایق کاری پمپ

یکی‌دیگر از نکات مهمی که در لیست راهنمای خرید پمپ کولر آبی وجود دارد، عایق‌کاری محصول است. یکی از دلایل آسیب دیدن و سوختن پمپ‌ها، نفوذ آب به داخل این تجهیزات است؛ بنابراین، در هنگام خرید باید به نحوه عایق‌کاری و اصولی بودن آن دقت کنید.

در حال حاضر، پمپ‌های جدیدی که وارد بازار می‌شوند، از روش‌های جدید عایق‌کاری برخوردار هستند که در این مدل‌ها، کلاهکی به‌صورت یکپارچه بر ‌روی پمپ‌ها قرار گرفته است. در این‌صورت، پمپ به‌طور کامل غیر‌قابل‌نفوذ شده و آسیب نمی‌بیند.

 

عکس از پمپ کولر که در خود کولر قرارش دادن

قیمت پمپ کولر آبی

 

داشتن سنسور دما

سنسور دما یکی از قابلیت‌های کاربردی و مهم پمپ کولر‌های آبی است. نکته قابل‌توجه این است که وجود این مورد در لیست راهنمای خرید پمپ کولر آبی، می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها شود. در بسیاری از مواقع، هنگامی که پمپ مدت زمان زیادی کار می‌کند، گرم می­شود و این گرم­شدن به ساختار پمپ آسیب وارد می‌کند.

محصولی که از قابلیت سنسور دما برخوردار باشد، با گرم ­شدن پمپ، اجازه کارکردن به آن را نمی‌دهد. در ‌این ‌هنگام، برق توسط سنسور قطع شده و از ادامه فعالیت پمپ جلوگیری می‌‌شود.

کم بودن مصرف برق پمپ آب کولر

مصرف برق این پمپ‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برخی از این پمپ‌ها به‌گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که برای انجام فعالیت‌های خود، به برق زیادی نیاز دارند. این امر می‌تواند موجب افزایش هزینه‌ها شود؛ بنابراین، مصرف برق یا نصب تابلو برق یکی‌دیگر از نکات در راهنمای خرید پمپ کولر آبی است.

امروزه، پمپ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. برخی از این محصولات تا 65 وات برق مصرف می‌کنند. این در‌حالی است که مصرف برق برخی از محصولات به 16 وات هم نمی‌رسد. حتی شما می‌توانید با تهیه پمپ‌های مکانیکی، مصرف برق خود را به صفر برسانید.

قابلیت حذف رسوب و اجسام خارجی

چپقی یکی از اصلی‌ترین اجزای کولر‌های آبی است که به­عنوان سبد زیر پمپ آب نیز شناخته می‌شود. این قسمت در معرض رسوبات و انواع اجسام خارجی قرار دارد. در‌صورتی که، این بخش در معرض انواع رسوبات و اجسام قرار گیرد، امکان نرسیدن آب به پمپ ایجاد می‌شود. زمانی که آب مورد‌نیاز به پمپ نرسد، به ساختار آن آسیب وارد شده و در ‌نهایت می‌سوزد.

این مورد، در لیست راهنمای خرید پمپ کولر آبی بسیار مهم است. در حال حاضر، روند طراحی و تولید پمپ‌ها به‌صورت پیشرفته‌تری انجام می‌شود؛ بنابراین، قابلیت‌های مناسبی برای بر‌طرف کردن گرفتگی قسمت چپقی ایجاد شده است. این قابلیت در واقع امکان حذف رسوبات و اجسام خارجی است.

مناسب بودن جنس بدنه و سیم پیچی پمپ آب کولر

بدون‌شک، کیفیت محصولات در عمر مفید و کارایی آن‌ها موثر است. یکی از نکاتی که در راهنمای خرید پمپ کولر آبی به آن اشاره شده، کیفیت این محصولات است. هر‌چه جنس بدنه پمپ باکیفیت‌تر باشد و سیم‌پیچی آن اصولی‌تر انجام شده باشد؛ نفوذ آب به داخل ساختار پمپ سخت‌تر می‌شود.

نکته مهم این است که پره‌های پلاستیکی پمپ‌ها، در طولانی مدت دچار خوردگی می‌شوند. همچنین، شکل اصلی آن‌ها پس از مدتی تغییر می‌کند. این موارد می‌توانند موجب آسیب دیدن پمپ کولر‌های آبی شوند. پمپ‌هایی که سیم‌پیچی آن‌ها با سیم مسی انجام شده، از عملکرد بهتری برخوردارند؛ چرا‌که، سیم مسی برق را بهتر منتقل کرده و کمتر داغ می‌شود. سایر پمپ‌ها در زمان فعالیت صدای زیادی تولید می‌کنند.

بهترین برند های تولید کننده پمپ آب کولر

 

سه پمپ کولر آبی

بهترین پمپ کولر آبی

 

امروزه، برند‌های مختلفی در دنیا در زمینه تولید پمپ کولر‌های آبی فعالیت می‌کنند. از‌همین‌رو، تنوع بسیار بالایی در بازار وجود دارد؛ البته روند خرید محصول، نیازمند توجه به راهنمای خرید پمپ کولر آبی و قیمت پمپ آب برای ساختمان مدنظرتان است. از انواع برند‌های با‌کیفیت و پر‌طرفدار می‌توان به نوستو، پاکشوما، سوبو و به ­ویژه موتوژن اشاره کرد.

معرفی پمپ آب کولر برند موتوژن اورجینال یا دینام

موتوژن یکی از برند‌های مشهور و محبوب است که در زمینه تولید پمپ کولر آبی فعالیت می‌کند. این برند به واسطه تولید انواع محصولات، با کیفیت و کارایی مناسب بسیار پر‌طرفدار شده است. پمپ‌های برند موتوژن، دارای موتور‌هایی قدرتمند با پوشش کامل هستند. همچنین، پره‌های این محصولات با دوام بالا تولید شده و با یک شفت به موتور متصل می‌شوند.

از ویژگی‌های مهم این برند که جزء لیست راهنمای خرید پمپ کولر آبی هستند؛ می‌توان به کاربری آسان آن‌ها اشاره کرد. بدنه این محصولات از جنس ضد‌زنگ و مقاوم هستند. همچنین، از قابلیت مکش و پاشش آب بسیار قدرتمندی بهره می‌برند. این امر موجب می‌شود تا باد تولیدشده توسط کولر شما، بسیار خنک باشد. وزن آب بسیار سبک و دارای یک کلاهک محافظتی بزرگ است.

جمع بندی

پمپ‌ها، نقش پر‌رنگی را در عملکرد کولر‌ها ایفا می‌کنند. زیرا، وظیفه مکش آب و پاشیدن آب به پوشال‌ها را بر ‌عهده دارند. در‌صورتی که، پمپ‌ها به خوبی کار نکنند، باد تولید شده توسط کولر‌ها گرم خواهند بود. نکته قابل‌توجه این است که برای تهیه یک محصول به راهنمای خرید پمپ کولر آبی توجه داشته باشید.

اگر نکات مهم برای خرید پمپ را رعایت کنید، می‌توانید تا مدت‌زمان زیادی از آن‌ها بهره بگیرید. این کار موجب کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود. در حال حاضر، برند موتوژن یکی از برند‌های ایرانی و پیش‌گام در تولید پمپ‌های کولر‌های آبی است. این برند محصولات خود را با مواد مقاوم و با‌کیفیت تولید می‌کند.

گروه صنعتی تلمبه موتور غرب

 

سوالات متداول

1. پمپ کولر آبی چه کاربردی دارد؟

پمپ کولر آبی، وظیفه مکش و پاشیدن آب بر‌ روی پوشال‌های کولر را بر‌عهده دارد.

2. نکات مهم در خرید پمپ کولر آبی کدامند؟

از مهم‌ترین این نکات می‌توان به مصرف برق، کیفیت محصولات، سنسور دما و قدرت اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *