وبلاگ

انتخاب پمپ آب خانگی | بهترین بر اساس تعداد طبقات

بهترین پمپ آب خانگی

اگر فشار آب در خانه شما کم است، پس معنای اعصاب‌ خوردی واقعی را می‌دانید! دوش صبحگاه فاقد هرگونه فشار است، شستن ظرف‌ها ممکن است ‌ساعت‌ها طول بکشد و پر کردن وان حمام، تقریباً غیرممکن است، زیرا با فشار کم تا وان پر آب شود، گرمای آن را از دست خواهید داد. خوشبختانه، اگر از هر یک از مشکلات ذکر شده در بالا رنج می‌برید، لازم نیست به همین شکل ادامه بدهید. در بیشتر موارد، با نصب و خرید پمپ آب خانگی به راحتی می‌توان مشکل فشار کم آب در خانه را حل کرد. این پمپ نوعی ابزار کوچک مکانیکی است که به‌ راحتی روی سیستم لوله‌کشی خانه شما نصب می‌شود. ما اینجاییم تا لیست بهترین پمپ آب خانگی را بر حسب نیاز شما معرفی نماییم.

فهرست مطالب

پمپ های کوچکی که برای افزایش فشار آب در طبقات مختلف یک ساختمان استفاده می شود را در اصطلاح، پمپ آب خانگی می نامند. دیگر انواع پمپ آبی که در اندازه های بزرگتر و در داخل موتور خانه ساختمان های چند طبقه قرار می گیرد، بوستر پمپ خانگی می باشد. بوستر پمپ گرچه هزینه بالاتری دارد، اما واقعا یکی از حیاتی ترین تجهیزات آبرسانی برای بنا های بزرگ است و به راحتی فشار آب را در کل سیستم آبرسانی ساختمان، در میزان کافی، ثابت نگه میدارد. نکته مهم برای خرید پمپ آب خانگی، اندازه کوچک و مناسب آن، تک فاز یا نیم فاز بودن، بی صدا بودن و مارک یا برند سازنده آن است.

اکنون، اگر بار اولتان هست که وارد دنیای پمپاژ و پمپ خانگی شده‌اید، قطعاً سردرگم خواهید شد. بدون شک می‌خواهید بدانید، بهترین پمپ آب خانگی کدام است و طرز کار  و قیمت پمپ آب خانگی چگونه است. در این مقاله می‌خواهیم این اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

گروه صنعتی تلمبه موتور غرب، ارائه دهنده کلیه تجهیزات و خدمات آبرسانی

برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

 

چه عواملی باعث فشار کم آب می‌شود؟

ابتدا دلایل کم شدن فشار آب را برای شما بررسی می کنیم تا اگر امکانش وجود دارد، بدون خرید پمپ مشکل خود را رفع نمایید.

  • جاذبه: پمپاژ در ساختمان هایی با تعداد طبقات زیاد ضعیف‌تر است.
  • فاصله از منبع آب: هرچه فاصله بیشتر باشد ، فشار به دلیل اصطکاک در لوله کاهش می‌یابد.
  • اندازه لوله‌های آب: اگر لوله‌های آب خیلی کوچک باشند، به دلیل اصطکاک آب در حال حرکت از طریق خط لوله، حجم کمتری از آب عبور کرده و فشار بیشتری از دست می‌رود.
  • منبع بالاتر از سطح خانه شما قرار دارد.
  • استفاده بیش‌ازحد از سیستم آب با اضافه کردن سیستم‌های اضافی مانند لوازم جانبی یا سیستم‌های آبیاری.
  • مشکلات لوله‌کشی مانند گرفتگی لوله‌ها ، شیرهای فشار معیوب ، لوله‌های کوچک ، نشتی و غیره.

همان‌طور که می‌بینید مشکلات زیادی وجود دارند که می‌توانند فشار آب خانه شما را کم کنند و تعدادی از آن‌ها نیز با نصب پمپ آب خانگی یا بوستر پمپ برطرف می‌شوند، پس مطمئن باشید که پیش از نصب، درباره مشکل خود و راه‌حل‌های آن با یک متخصص و یا لوله‌کش مشورت کنید.

واقعاً به پمپ خانگی نیاز دارید؟

اگر فکر می‌کنید مشکل کمی فشار آب‌دارید و قصد خرید بهترین پمپ آب خانگی رادارید ، یک امتحان ساده سه مرحله‌ای وجود دارد که می‌توانید برای آزمایش جریان خود انجام دهید.

تمام آنچه برای این آزمون نیاز دارید این است: یک ظرف اندازه‌گیری ،یک تایمر و یک ماشین‌حساب. با استفاده از این وسایل، میزان جریان آب خود را حساب کنید و اگر عدد به‌دست‌آمده پایین بود، آنگاه باید به فکر نصب یک پمپ آب خانگی باشید.

طرز کار پمپ خانگی چگونه است؟

 

بهترین پمپ آب خانگی

طرز کار پمپ های خانگی

 

بهترین پمپ آب های خانگی نحوه عملکرد چندان متفاوتی ندارند و اصول کارکردشان در تمامی مدل‌ها یکسان است.

  1. پمپ آب از طریق منبع تغذیه یا مخزن، مایع را به داخل پمپ می‌کشد.
  2. با ورود آب به محفظه پمپ ، پمپ پروانه‌ها را فعال می‌کند.
  3. پروانه‌ها با سرعت‌بالا می‌چرخند و فشار آب را قبل از خارج شدن از دهانه، افزایش می‌دهند. اجزای پمپ آب خانگی بسته به برند و مدل می‌تواند متفاوت باشد و دارای یک یا چند پروانه باشد.
  4. وقتی آب به پمپ وارد می‌شود، پروانه‌ها می‌چرخند و فشار آب را افزایش می‌دهند. سپس آب با فشار چندین برابر فشار اولیه از پمپ خارج می‌شود.

 

قیمت پمپ آب های خانگی به چه صورت است؟

انواع بهترین پمپ آب خانگی های موجود در بازار، قیمت های متفاوتی از 650 هزار تومان تا 4 میلیون تومان دارند. گاهی پمپ های 1 میلیون تومانی نیز می توانند نیاز شما را برآورده کند.

قیمت پمپ های آب خانگی به عواملی همچون میزان پمپ چند لیتر بر دقیقه و جنس لوازم آن بستگی دارد. پمپ های آب ایتالیایی و موتوژن از بهترین های بازار با قیمت مناسب هستند.

قیمت 10 مورد از بهترین و بی صدا ترین پمپ های آب خانگی که در بازار بیشترین تقاضا را دارند، در ادامه مشاهده می کنیم:

پمپ آب خانگی؛ نیم اسب، برند وایز، سازنده چین، یک اینچی 630.000 تومان
 پمپ آب خانگی؛ یک اسب، برند ابارا، یک اینچی، بدنه چدنی1.200.000 تومان
پمپ آب خانگی؛ برند دیزل، یک اسب، تک فاز، یک اینچی، چدنی 2.200.000 تومان
پمپ آب خانگی؛ برند الکتروژن، تک فاز، یک اینچ، یک اسب، چدنی2.450.000 تومان
 پمپ آب خانگی؛ برند آکوا، مدل پکیجی، 2 اینچی، تک فاز، چدنی 3.200.000 تومان
 پمپ آب خانگی؛ برند ایتالیایی، محیطی، 0.5 اسب، یک اینچی، تک فاز 4.820.000 تومان
 پمپ آب خانگی؛ برند آکوا استرانگ بشقابی، 1.5 اسب، دو اینچی، تک فاز 5.700.000 تومان
 پمپ آب خانگی؛ برند پنتاکس دو پروانه، سانتریفیوژ، تک فاز، تک اینچ 5.900.000 تومان

ویژگی‌ های یک پمپ آب خانگی خوب

چهار ویژگی مهم برای تمام پمپ‌های آب وجود دارد که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید از آن‌ها آگاه باشید تا بتوانید بهترین پمپ آب خانگی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • سرعت / نرخ جریان
  • درجه فشار
  • نوع سیستم
  • پروانه

در ادامه به معرفی مفصل هر کدام از این موارد می پردازیم:

سرعت جریان (flow rate)

سرعت/نرخ جریان، حداکثر آبی است که می‌تواند هر دقیقه پمپاژ شود. به‌عنوان‌مثال ، Salamander Home Booster که یکی از بهترین پمپ آب خانگی خارجی است، میزان جریان را به 12 لیتر آب در دقیقه می‌رساند، حتی اگر ورودی فقط 3 لیتر در دقیقه باشد.

اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید و در خانه ای با ابعاد بزرگ زندگی می‌کنید ، ممکن است به پمپی با نرخ جریان بالاتر نیاز داشته باشید.

هشدار: توجه داشته باشید که اگر از شبکه برق استفاده می‌کنید ، فقط مجاز به کشیدن 12 دور در دقیقه هستید!

درجه فشار

این فشاری است که در آن آب از پمپ خانگی خارج می‌شود. به‌عنوان‌مثال، پمپ مدل Salamander دارای درجه فشار 1.5 بار است. اگر فشار آب شما 0.7 بار باشد ، سالاماندر فشار آب شما را دو برابر می‌کند. بازهم ، اگر شما در یک خانواده پرجمعیت در خانه‌ای با اندازه قابل‌توجه هستید ، پس احتمالاً به پمپی با درجه فشار بالا نیاز دارید.

نوع سیستم

پمپ آب‌ها در  جابه‌جایی مثبت یا منفی وجود دارند. این نحوه فعال شدن پمپ را نشان می‌دهد. یک پمپ مثبت توسط نیروی جاذبه فعال می‌شود درحالی‌که پمپ منفی با افت فشار بین پمپ و دستگاه فعال می‌شود. پیش از انتخاب در نظر داشته باشید که، تعمیر پمپ آب خانگی جابه‌جایی منفی کار تخصصی‌تری است.

پروانه

پمپ آب‌ها همانند موتورهای هواپیما با استفاده از سیستم پروانه کار می‌کنند. هرچه پروانه بیشتر باشد ، پمپ قدرت بیشتری دارد.

حال برای انتخاب بهترین پمپ آب خانگی، باید علاوه بر ویژگی های فوق، به کوچک و کم مصرف بودن و همچنین صدای پایین موتور پمپ خانگی دقت داشته باشیم. البته این ویژگی ها برای نصب یک پمپ در یک واحد از ساختمان می باشد. در صورتی که فشار آب در کل طبقات و کل واحد ها پایین است، بهترین کار، نصب یک بوستر پمپ، برای کل ساختمان می باشد.

ویژگی های دیگری که باید در ادامه به آن ها توجه داشته باشید به شرح زیر است:

  • اندازه و ابعاد کوچکی داشته باشد.
  • ترجیحا بی صدا باشد و صدای کمی تولید کند.
  • مصرف برق پایینی داشته باشد.
  • میزان آبدهی آنها حداکثر دو اینچ باشد.
  • هزینه نگهداری و تعمیر پایینی داشته باشد.
  • پمپ مدل تک اینچ می تواند فشار مناسبی برای یک واحد خانه با یک آشپزخانه، یک حمام و یک سرویس بهداشتی را تامین کند.
  • پمپ های خانگی 0.5 اسب و یا 1، می توانند نیاز شما را برای تامین فشار آب یک واحد تامین کنند.

نصب انواع پمپ خانگی چگونه است؟

شاید بزرگ‌ترین برتری، بهترین پمپ‌ آب خانگی در برابر دیگر پمپ‌ها، سهولت نصب آن باشد. ساده بودن ترتیب قرارگیری اجزای پمپ آب خانگی این اجازه را به شما می‌دهد که در مدتی کوتاه نصبش کنید. تعمیر پمپ آب خانگی در صورت در نظر گرفتن دسترسی آسان در مرحله نصب، می‌تواند بسیار ساده باشد.

تمام اتصالات موردنیاز برای نصب در کیت پمپ وجود دارد. این کیت شامل: واشر، واشر فیلتر، یک اتصال مستقیم، یک اتصال شیر عایق و برخی از آداپتورها برای کنار آمدن با اتصالات لوله 15 یا 22 میلی‌متر. دستورالعمل‌های کامل نیز در آن قرار شده است، بنابراین پس از خرید، می‌توانید سریعاً آن را نصب کنید.

  • نصب باید تقریباً یک ساعت طول بکشد و برای شروع فقط به چند ابزار نیاز دارید.
  • بااین‌حال، برای جلوگیری از هزینه‌های مضاعف، اگر اطمینان ندارید که خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید، با یک لوله‌کش واجد شرایط برای انجام کار تماس بگیرید.
  • اگر شما بهترین پمپ آب خانگی را نیز بخرید و نصب آن‌ را درست انجام ندهید، دچار مشکل خواهید شد؛ پس مراحل نصب را قدم‌به‌قدم و با دقت انجام دهید.

بهترین مکان برای نصب پمپ خانگی، آشپزخانه می باشد و می تواند به سرعت فشار آب استفاده شده در آشپزخانه را به حد معقول برساند.

 

کدام‌یک از انواع پمپ آب خانگی بهتر است؟

در ادامه به معرفی مناسب ترین انواع پمپ برای استفاده در ساختمان ها پرداخته ایم:

پمپ‌های حجمی

این پمپ‌ها معمولاً پمپ‌هایی کم‌توان هستند که در مواردی که نیاز به انتقال حجم نسبتاً کم آب با فشار بالاتر است، استفاده می‌شوند.

پمپ‌های خودکار

با توجه به ویژگی اضافه‌شده یک ونتوری در داخل پمپ، این واحدها می‌توانند آب را در سطح پایین‌تری که پمپ به آن نصب‌شده است بکشند. این پمپ‌ها همچنین به پمپ مکش معکوس شناخته می‌شوند. ارتفاع مکش نباید بیش از 3 متر زیر سطح پمپ باشد.

پمپ‌های سانتریفیوژ

این پمپ‌ها بسیار شبیه به پمپ‌های شوفاژ هستند اما بدون ونتور ، بنابراین سطح آب باید بالاتر از سطح پمپ باشد، در غیر این صورت به آن پمپ مکش مثبت گفته می‌شود. این پمپ‌ها در رساندن حجم بالای آب در فشار متوسط تا زیاد بسیار مؤثر هستند.

لیست قیمت بهترین پمپ های خانگی بر اساس تعداد طبقات ساختمان

دوستان در ابتدا باید نکته ای خدمت شما یادآور کنم که پمپ هایی که در ادامه معرفی می کنیم، برای آبرسانی و تامین فشار آب مناسب در کل سیستم آبرسانی ساختمان می باشد. در نتیجه اگر می خواهید یک پمپ خانگی در واحد خصوصی خود برای ارتقای فشار آب نصب کنید، یک پمپ معمولی 0.5 تا 1 اسب و یک فاز در رنج قیمتی 2 تا 4 میلیون تومان، می تواند نیاز شما را برطرف کند، حال در طبقه یکم باشید یا پنجم.

اما ما می خواهیم یک پمپ مناسب برای کل ساختمان معرفی کنیم. دقت داشته باشید با خرید پمپ و نصب یک منبع تحت فشار در نزدیکی پمپ، ثبات فشار آب بسیار بهتر و استهلاک پمپ بسیار کاهش می یابد و از روشن و خاموش شدن پمپ در تعداد دفعات زیاد جلوگیری می کند.

 

انواع پمپ مناسب برای ساختمان یک طبقه

در صورتی که منزل شما یک طبقه می باشد و به دلیل منطقه جغرافیایی یا اتصالات لوله نامناسب، فشار آب کافی ندارید، بهترین پمپ آب خانگی برای شما، یکی از موارد زیر خواهد بود.

ساختمان یک طبقه؛ یک واحده و دو واحده

برای ساختمان ها یک طبقه و یک واحده یا دو واحده، بهترین پمپ می تواند یکی از موارد زیر باشد:

پمپ محیطی

توان = 0.5 اسب بخار

هد = 40 متر

دبی = 2.4 متر مکعب در ساعت

ورودی و خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت این مدل پمپ و پمپ هایی در این رنج آبدهی و توان =

900.000 هزار تومان تا 1.200.000 تومان

پمپ بشقابی

هد = 20 تا 30 متر

دبی = 5 تا 10 مترمکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی و خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت این مدل پمپ و پمپ هایی در این رنج آبدهی و توان =

1.700.000 تومان تا 2.000.000 تومان

پمپ پکیجی از نوع سیرکولاتور

هد = تا 10 متر

دبی = 5 تا 10 مترمکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی و خروجی = 1 و 1/2 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت این مدل پمپ و پمپ هایی در این رنج آبدهی و توان =

1.800.000 تومان تا 2.100.000 تومان

پمپ آب محیطی

توان = 1 اسب بخار

هد = 90 متر

دبی = 2.1 متر مکعب در ساعت

قطر ورودی و خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت این مدل پمپ و پمپ هایی در این رنج آبدهی و توان =

2.300.000 تومان تا 2.500.000 تومان

ساختمان یک طبقه؛ سه واحد و چهار واحد

حال در صورتی که یک طبقه ساختمان شما، سه یا چهار واحد مسکونی داشته باشد، باید از پمپ های خانگی زیر استفاده کنید:

پمپ پکیجی سیرکولاتور

دبی = 10/02 متر مکعب بر ساعت

هد = 73 متر

قطر دهانه خروجی = 2 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ آب خانگی در رنج مشخصات فوق =

3.100.000 تومان تا 3.300.000 تومان

پمپ آب بشقابی از نوع سانتریفیوژ

دبی = حدود 10 متر مکعب در ساعت

هد = حدود 50 متر

قطر دهانه خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ آب خانگی در رنج مشخصات فوق =

4.000.000 تومان تا 4.300.000 تومان

پمپ آب دو پروانه گریز از مرکز

دبی = 5 تا 10 متر مکعب در ساعت

هد = حدود 50 متر

قطر دهانه ورودی و خروجی = 1 و 1/2 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ آب خانگی در رنج مشخصات فوق =

5.000.000 تومان تا 5.300.000 تومان

انواع پمپ آب برای ساختمان دو طبقه

در صورتی که ساختمان شما دو طبقه دارد، می توانید از انواع پمپ های زیر استفاده کنید.

ساختمان دو طبقه؛ یک واحده و دو واحده

ساختمان های کوچک دو طبقه تا حداکثر دو واحد مسکونی می توانند از پمپ های زیر استفاده کنند:

پمپ آب جتی

توان = 1 اسب

دبی = 2 تا 5 متر مکعب در ساعت

هد = حدود 50 متر

قطر دهانه ورودی و خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ با توان و دبی در رنج این مشخصات:

1.650.000 تومان تا 1.800.000 تومان

پمپ آب بشقابی سانتریفیوژ یا گریز از مرکز

توان = 1 اسب بخار

دبی = تا 5 متر مکعب در ساعت

هد = حدود 45 متر

قطر دهانه ورودی و خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ با توان و دبی در رنج این مشخصات:

1.700.000 تومان تا 1.900.000 تومان

پمپ آب استریم سانتریفیوژ

قطر دهانه ورودی و خروجی = 2 اینچ

دبی بالا

برق مصرفی = تک فاز و برق سه فاز

قیمت پمپ با توان و دبی در رنج این مشخصات:

2.500.000 تومان تا 2.800.000 تومان

پمپ های پنتاکس خانگی سانتریفیوژ ( گریز از مرکز )

توان = 1 اسب بخار

دبی = 2 تا 5 متر مکعب در ساعت

هد = 50 متر

قطر دهانه ورودی و خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ با توان و دبی در رنج این مشخصات:

2.500.000 تومان تا 3.000.000 تومان

ساختمان دو طبقه؛ سه واحده و چهار واحده

جهت انتخاب صحیح مناسب ترین پمپ برای ساختمان های دو طبقه با سه یا چهار واحد در هر طبقه، پمپ های زیر را پیشنهاد می کنیم:

پمپ آب پنتاکس جتی گریز از مرکز

توان = 1 اسب بخار

دبی = حدود 4 متر مکعب در ساعت

هد = 30 تا 45 متر

قطر دهانه ورودی و خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت بهترین پمپ خانگی در رنج مشخصات فوق =

2.500.000 تومان تا 2.800.000 تومان

پمپ سیرکولاتور پکیجی گریز از مرکز

هد = 10 تا 30 متر

دبی پمپ = 4 متر مکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی و خروجی = 1 و 1/2 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ خانگی در رنج مشخصات فوق =

2.000.000 تومان تا 2.300.000 تومان

پمپ آب بشقابی گریز از مرکز

توان = 1 اسب بخار

بازه هد = 20 تا 30 متر

بازه دبی = 5 تا 10 متر مکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی و خروجی =  1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت بهترین آب خانگی یک اسب در رنج مشخصات فوق =

2.600.000 تومان تا 2.900.000 تومان

پمپ آب محیطی خود مکش

توان = 1 فاز

بازه دبی = 2 تا 5 متر مکعب در ساعت

بازه هد = 50 تا 80 متر

قطر دهانه ورودی و خروجی = پمپ1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ خانگی در رنج مشخصات فوق =

2.400.000 تومان تا 2.600.000 تومان

انواع پمپ آب برای ساختمان سه طبقه

در ادامه انواع پمپ های مناسب برای ساختمان های سه طبقه را با رنج مشخصات مورد نیاز معرفی خواهیم کرد.

ساختمان سه طبقه؛ یک واحد و دو واحد

بهترین پمپ های ساختمان سه طبقه با یک یا دو واحد در هر طبقه، می تواند موارد زیر باشد.

پمپ محیطی سانتریفیوژ

توان = 1 اسب

بازه دبی = تا 5 متر مکعب در ساعت

بازه هد = 30 تا 50 متر

قطر دهانه ورودی و خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ در رنج مشخصات فوق =

5.000.000 تا 5.500.000 تومان

 

پمپ آب دو لول

توان = 1 یا 1.5 اسب بخار

بازه دبی = 2 تا 5 متر مکعب در ساعت

بازه هد = 30 تا 50 متر

قطر دهانه ورودی و خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ در رنج مشخصات فوق =

5.000.000 تا 5.500.000 تومان

 

پمپ سانتریفیوژ دو پروانه بشقابی

توان = 1.5 اسب بخار

بازه دبی = 2 تا 5 متر مکعب در ساعت

بازه هد = 30 تا 50 متر

قطر دهانه ورودی و خروجی = 1 و 1.2 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ در رنج مشخصات فوق =

5.400.000 تا 5.800.000 تومان

ساختمان سه طبقه؛ سه واحد یا چهار واحد

پیشنهاد خرید پمپ برای ساختمان های سه طبقه که در هر طبقه سه یا چهار واحد مسکونی وجود دارد، محصولات زیر می باشد.

 

پمپ سانتریفیوژ دو پروانه

توان = 1.5 اسب

بازه دبی = 5 تا 10 متر مکعب در ساعت

بازه هد= 30 تا 50 متر

قطر دهانه ورودی = 1 و 1/2 اینچ

قطر دهانه خروجی = 1 و 1/4 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ با مشخصاتی مشابه با مشخصات فوق=

7.100.000 تا 7.400.000 تومان

 

پمپ آب لوله بلند کله گلابی

توان = 1 یا 1.5 فاز

بازه دبی = 5 تا 10 متر مکعب در ساعت

بازه هد = 50 تا 80 متر

قطر دهانه ورودی= 1 و 1/2 اینچ

قطر دهانه خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ با مشخصاتی مشابه با مشخصات فوق=

8.400.000 تا 8.900.000 تومان

پمپ آب جتی با مکش بالا

توان = 1.5 اسب بخار

بازه دبی = 2 تا 5 متر مکعب در ساعت

بازه هد = 50 تا 80 متر

قطر دهانه ورودی = 1 و 1/4 اینچ

قطر دهانه خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت پمپ با مشخصاتی مشابه با مشخصات فوق=

5.000.000 تا 5.400.000 تومان

انواع پمپ آب برای ساختمان چهار طبقه

به پیشنهاد پمپ آب به ساختمان های چها طبقه رسیدیم. با ما همراه باشید تا بتوانید مناسب ترین پمپ را انتخاب کنید.

ساختمان چهار طبقه؛ یک واحد یا دو واحد

در صورتی که ساختمان چهار طبقه شما یک یا دو واحد در هر طبقه دارد، پیشنهاد ما انتخاب پمپ های زیر می باشد.

بهترین پمپ آب خانگی برای ساختمان چهار طبقه

پمپ استریم دو پروانه

توان = 2 اسب بخار

هد = 67 متری

بازه دبی = 10 تا 20 متر مکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی = 1 و 1/2 اینچ

قطر دهانه خروجی = 1 و 1/4 اینچ

برق مصرفی = سه فاز

قیمت پمپ با مشخصات مشابه با موارد فوق=

9.000.000 تا 9.600.000 تومان

پمپ بشقابی پنتاکس

توان = 1.5 و 2 اسب بخار

بازه دبی = 5 تا 10 متر مکعب در ساعت

بازه هد = 30 تا 50 متر

قطر دهانه ورودی = 1 و 1/4 اینچ

قطر دهانه خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز و سه فاز

قیمت پمپ با مشخصات مشابه با موارد فوق=

8.300.000 تا 8.600.000 تومان

پمپ های دو پروانه

توان = 1.5 و 2  اسب بخار

بازه دبی = 5 تا 10 متر مکعب در ساعت

بازه هد = 30 تا 50 متر

قطر دهانه ورودی = 1 و 1/4 اینچ

قطر دهانه خروجی = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز و سه فاز

قیمت پمپ با مشخصات مشابه با موارد فوق=

8.700.000 تا 9.100.000 تومان

ساختمان چهار طبقه؛ سه واحد یا چهار واحد

انتخاب بهترین پمپ برای ساختمان چهار طبقه با سه یا چهار واحد در هر طبقه:

 

پمپ آب دو پروانه لیو

توان = 4 اسب

بازه دبی= 10 تا 20 متر مکعب در ساعت

بازه هد = 50 تا 80 متر

قطر دهانه ورودی پمپ = 1 و 1/4 اینچ

قطر دهانه خروجی پمپ = 1 و 1/2 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت برای پمپ هایی در رنج مشخصات فوق =

9.000.000 تا 9.400.000 تومان

پمپ آب بشقابی

توان = 2 اسب بخار

بازه هد = 10 تا 20 متر

بازه دبی = 40 تا 70 متر مکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی پمپ = 3 اینچ

قطر دهانه خروجی پمپ = 3 اینچ

برق مصرفی = تک فاز

قیمت برای پمپ هایی در رنج مشخصات فوق =

6.700.000 تا 7.100.000 تومان

الکتروپمپ سیرکولاتور خطی

توان = 2 اسب بخار

بازه هد = 10 تا 20 متر

بازه دبی = 40 تا 70 متر مکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی پمپ = 2 اینچ

قطر دهانه خروجی پمپ = 2 اینچ

برق مصرفی = تک فاز و سه فاز

قیمت برای پمپ هایی در رنج مشخصات فوق =

7.900.000 تا 8.200.000 تومان

انواع پمپ آب برای ساختمان پنج طبقه

در آبرسانی ساختمان های 5 طبقه و بیشتر، شما می توانید با پرداخت هزینه های بیشتر، از طریق خرید بوستر پمپ اقدام کنید. دقت داشته باشید راه اندازی سیستم های آبرسانی با فشار قوی برای ساختمان های 5 طبقه و بیشتر، نیازمند یک سیستم حفاظتی و کنترلی می باشد که با خرید تابلو برق باید این سیستم را کامل فرمایید.

به  هر حال در صورتی که فشار آب شهری در منطقه شما متوسط است و می خواید با نصب یک پمپ خانگی مناسب این سیستم را تقویت کنید، پیشنهاد ما استفاده از پمپ های زیر می باشد.

ساختمان پنج طبقه؛ یک واحد یا دو واحد

اگر ساختمانی که در آن زندگی می کنید، 5 طبقه دارد و در هر طبقه یک یا دو واحد مسکونی وجود دارد، بهترین پمپ آب خانگی برای شما، موارد زیر خواهد بود:

 

پمپ ارتفاع بالا

توان = 2 اسب

بازه هد = 20 تا 30 متر

بازه دبی = 20 تا 40 متر مکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی پمپ = 2 اینچ

قطر دهانه خروجی پمپ = 2 اینچ

برق مصرفی = تک فاز و سه فاز

قیمت پمپ با این مشخصات =

9.100.000 تا 9.400.000 تومان

 

الکترو پمپ اتا ترم

توان = 2 اسب

بازه هد = 20 تا 30 متر

بازه دبی = 20 تا 40 متر مکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی پمپ = 2 اینچ

قطر دهانه خروجی پمپ = 2 اینچ

برق مصرفی = سه فاز

قیمت پمپ با این مشخصات =

10.400.000 تا 10.700.000 تومان

 

 

پمپ آب کله گلابی دو پروان

توان = 2 اسب بخار

بازه دبی = 5 تا 10 متر مکعب در ساعت

بازه هد = 50 تا 80 متر

قطر دهانه ورودی پمپ = 1 و 1/2 اینچ

قطر دهانه خروجی پمپ = 1 اینچ

برق مصرفی = تک فاز و سه فاز

قیمت پمپ با این مشخصات =

10.400.000 تا 10.700.000 تومان

پنج طبقه؛ سه واحد یا چهار واحد

در صورتی که آپارتمان محل سکونت شما 5 طبقه و سه واحده یا چهار واحده می باشد، بهترین پیشنهاد خرید بهترین پمپ آب خانگی به صورت زیر خواهد بود.

 

بهترین پمپ آب خانگی برای ساختمان 5 طبقه

پمپ های ارتفاع بالا سانتریفیوژ

بازه هد = 30 تا 50 متر

بازه دبی = 20 تا 40 متر مکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی پمپ = 2 اینچ

قطر دهانه خروجی پمپ = 2 اینچ

برق مصرفی = تک فاز و سه فاز

قیمت پمپ با مشخصات فوق در برند های پر فروش =

13.000.000 تا 13.400.000 تومان

 

پمپ آب گریز از مرکز 3 اسب

بازه هد = 20 تا 30 متر

بازه دبی = 40 تا 70 مترمکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی = 2 و 1/2 اینچ

قطر دهانه خروجی = 1 و 1/4 اینچ

برق مصرفی = سه فاز

قیمت پمپ با مشخصات فوق در برند های پر فروش =

9.200.000 تا 9.800.000 تومان

 

پمپ آب دو پروانه سه فاز

توان =  5.5 اسب

بازه دبی = 10 تا 20 متر مکعب در ساعت

بازه هد = 80 تا 120 متر

قطر دهانه ورودی پمپ = 1 و 1/2 اینچ

قطر دهانه خروجی پمپ = 1 و 1/4 اینچ

برق مصرفی = سه فاز

قیمت پمپ با مشخصات فوق در برند های پر فروش =

9.200.000 تا 9.800.000 تومان

دوستان دقت فرمایید همانگونه که در ابتدا یادآوری کردیم، این پمپ ها برای آبرسانی کل سیستم ساختمان می باشد، نه هر واحد به صورت جدا. برای نصب پمپ اختصاصی داخل واحد خود می توانید از پمپ های ساده در رنج قیمتی 2 تا 4 میلیون تومان استفاده کنید.

تا اینجا لیستی از بهترین پمپ آب خانگی را برای آبرسانی ساختمان های یک تا پنج طبقه، با واحد های یک تا چهار واحده، را معرفی کردیم. در صورتی که ساختمان شما بیش از 5 طبقه ارتفاع دارد و می خواهید سیستم آبرسانی را برای آپارتمان های بلند خریداری کنید، با وجود امکان تهیه پمپ های فشار قوی برای آبرسانی، بهترین پیشنهاد نصب بوستر پمپ می باشد.

بوستر پمپ با استفاده از چند پمپ که در موازات هم نصب شده اند، و سیستم کنترلی در مدار فرمان تابلو برق مخصوص، می تواند استهلاک تجهیزات آبرسانی را کاهش داده و بهترین عملکرد را در آبرسانی ساختمان انجام دهد.

به هر حال چند مدل از پمپ ها بسیار قوی که معمولا در ساختمان های بیش از 5 طبقه تا 12 طبقه نیز مورد استفاده قرار می گیرند را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

پمپ های فشار قوی برای ساختمان های بیش از 5 طبقه

اگر مایل به نصب تجهیزات بوستر پمپ و تابلو برق مناسب برای سیستم آبرسانی ساختمان های غول پیکر نبودید، برای ساختمان های 5 تا 12 طبقه می توانید از پمپ های زیر استفاده کنید:

پمپ آب سانتریفیوژ فشار قوی

بازه هد = 80 تا 120

بازه دبی = 110 تا 250 متر مکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی پمپ = 6 اینچ

قطر دهانه خروجی پمپ = 5 اینج

برق مصرفی = سه فاز

نیاز به تابلو برق = دارد

قیمت پمپ با مشخصات فوق =

24.000.000 تا 25.000.000 تومان

 

پمپ های اتابلوک هد بالا

توان = بیش از 15 اسب

بازه هد = 80 تا 120

بازه دبی = 110 تا 250 متر مکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی پمپ = 4 اینچ

قطر دهانه خروجی پمپ = 3 اینج

برق مصرفی = سه فاز

نیاز به تابلو برق = دارد

قیمت پمپ با مشخصات فوق =

29.000.000 تا 30.000.000 تومان

 

پمپ آب گریز از مرکز فشار قوی مدل 300 – 500

توان = 30 اسب

بازه دبی = 250 متر مکعب به بالا

قطر دهانه ورودی = 16 اینچ

قطر دهانه خروجی = 12 اینچ

برق مصرفی = سه فاز

نیاز به تابلو برق = دارد

قیمت پمپ با مشخصات فوق =

54.000.000 تا 57.000.000 تومان

 

پمپ آب گریز از مرکز فشار قوی لیو

توان = 40 اسب

بازه هد = 50 تا 80 متر

بازه دبی = 110 تا 250 متر مکعب در ساعت

قطر دهانه ورودی پمپ = 3 اینچ

قطر دهانه خروجی پمپ = 3 اینچ

برق مصرفی = سه فاز

نیاز به تابلو برق = دارد

قیمت پمپ با مشخصات فوق =

60.000.000 تا 64.000.000 تومان

گروه صنعتی تلمبه موتور غرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *